ABOUT

I was born in the fantastic city of Verona, the city of Juliet and Romeo, the city of Cangrande della Scala. I was born right in front of the magnificent Ponte di Castelvecchio under the sign of the scorpion. From an early age I loved reading and I was fascinated by any visual art. I've always been attracted to beauty. I was bewitched by photography thanks to the passion of my dad to whom I tried to steal a camera without success, until he gave me - I still remember - a Canon AE-1 Program with which I started taking my first shots.
Classical studies, philosophy, psychology and theology and an intense teaching experience in various school orders.
Finally the electrocution: abandoning the teaching path and embarking on a new adventure, converting a passion that has never died out for photography and new technologies into a professional activity.
In the Verona studio in Via Pigna, in the ancient district of the city, a stone's throw from the Roman Forum, the Roman Theater and the Ponte Pietra, I work as a portrait photographer and I manage a communication and image company, AP IMAGE STUDIO, with which we work digital marketing projects in synergy with webmasters, graphic designers and communication experts.
In 2020 I founded an independent information blog, AP.Report, to give space to another vocation of my life, the photographic reportage.
I consider myself a free man, lover of beauty and truth. I deeply hate all injustices.
This I try to tell.


Nasco nella fantastica città di Verona, la città di Giulietta e Romeo, la città di Cangrande della Scala. Nasco proprio di fronte al magnifico Ponte di Castelvecchio sotto il segno dello scorpione. Fin da piccolo amavo la lettura ed ero affascinato da qualsiasi arte visiva. Sono sempre stato attratto dalla bellezza. Sono stato stregato dalla fotografia grazie alla passione di mio papà al quale cercavo di rubare una macchina fotografica senza successo, finchè mi regalò - lo ricordo ancora - una Canon AE-1 Program con la quale iniziai a fare i miei primi scatti.
Studi classici, filosofia, psicologia e teologia e una intensa esperienza di insegnamento in vari ordini di scuola.
Infine la folgorazione: abbandonare la strada della docenza e intraprendere una nuova avventura, convertendo una passione mai spenta per la fotografia e le nuove tecnologie in attività professionale.
Nello studio di Verona in Via Pigna, nel quartiere antico della città, a due passi dal Foro Romano, dal Teatro Romano e dal Ponte Pietra, lavoro come fotografo ritrattista e gestisco una società di comunicazione e immagine, AP IMAGE STUDIO, con la quale lavoriamo a progetti di marketing digitale in sinergia con webmasters, grafici ed esperti di comunicazione.
Nel 2020 ho fondato un blog di informazione indipendente, AP.Report, per dare spazio ad un'altra vocazione della mia vita, il reportage fotografico.
Mi ritengo un uomo libero, amante della bellezza e della verità. Odio profondamente tutte le ingiustizie.
Questo cerco di raccontare.

CONTACT

info@pietroamedeo.it

+39 045 4597013

Verona, Via Pigna 5